The adventure of a lifetime

Touareg Trail gick av stapeln den 1 - 30 november 2008. Vi körde vår 2CV från Brussel till Benin i Afrika, totalt 907 mil.
Vi var 25 team som forcerade sand, berg och djungel med våra bilar..
Vår blogg tar dig med hela resan - från ett kallt garagegolv i februari 2008 till en varm västafrikansk vind i november samma år. Följ med!

Ett gott syfte
Som deltagare i Touareg trail ombads vi stödja en hjälporganisation. Vi har lämnat vårt bidrag till Röda Korset i Benin och Trees for Travel i Mali!

Tack till alla som sponsrat!




2008-02-25

Grabbarna i garaget skall ha kärlek och omsorg

Helgen som gick försvann i ett nafs. På lördag morgon gled jag i "garagejeansen" och dito fleecetröja. Man blir lätt stel och frusen när man mekar. På söndag kväll placerades jag i vårt badkar för att tina. Jag var trött (läs medvetslös), somnade och gled under vattenytan i en avslappnad rörelse. Albin är en rådig natur. Han drog upp min följsamma kropp och uppmande mig att inte somna om. Han hämtade ned sommarlådan och kom snabbt tillbaka med snorkel och cyklop. Så satt vi där, i det för romantik och välmående avsedda lyxkaret. Det bubblade omkring mig. Håret var svart av den färg som jag slipat från afrikabilen, detta för att bereda plats för nya kulörer. Jag andades genom en snorkel och såg på min garagekompis genom ett dimmigt glas. Han höjde ett glas vin och tackade för en fin helg. Jag orkade inte lyfta armen. Stirrade istället med tom blick ned i bubblorna. Jag såg det svarta missfärga bubblorna runt omkring och i den stunden gick jag över till andra sidan.

Flickor, när grabbarna är i garaget ska ni inte skälla på dem. De gör en fantastisk insats för någon eller något. Om dom gnäller är det befogat. Man blir trött, smutsig, hungrig och behöver någon som tvättar både hår och kropp. Klockan 20.00 somnade jag in mot min kudde. Jag var ren och torr och vad jag minns gjorde jag inget själv för att hamna där.

Inga kommentarer: