The adventure of a lifetime

Touareg Trail gick av stapeln den 1 - 30 november 2008. Vi körde vår 2CV från Brussel till Benin i Afrika, totalt 907 mil.
Vi var 25 team som forcerade sand, berg och djungel med våra bilar..
Vår blogg tar dig med hela resan - från ett kallt garagegolv i februari 2008 till en varm västafrikansk vind i november samma år. Följ med!

Ett gott syfte
Som deltagare i Touareg trail ombads vi stödja en hjälporganisation. Vi har lämnat vårt bidrag till Röda Korset i Benin och Trees for Travel i Mali!

Tack till alla som sponsrat!




2008-04-06

Kalla golv och fippliga fingrar

Av och på och under över alla under. Här ligger jag och skruvar loss fästet för domkraften och lyktorna, som jag mot alla odds lyckades få fast för några veckor sedan Nu stundar målning och jag har fått äran att handmåla karossens fasta delar. För att undvika kladd och chansartade penseldrag tar vi bort allt som kan komma i min väg. Det var ett tag sedan jag var med i garaget nu och man glömmer fort. Till slut blev bilen ändå "naken" och jag lyckades behålla alla brickor och skruvar utan att tappa ned i de små skrymslen som äter lösa skruv och muttrar. Jag har nu också lärt mig vikten av att lägga allt som tillhör varannat i en och samma påse eller låda. Synnerligen praktiskt när vi senare ska skruva på allt igen. Att arbeta i garaget kräver eftertanke före. Den som planerar vinner tid och arbetet blir tusen gånger roligare om man slipper leta. //Pia

Inga kommentarer: