The adventure of a lifetime

Touareg Trail gick av stapeln den 1 - 30 november 2008. Vi körde vår 2CV från Brussel till Benin i Afrika, totalt 907 mil.
Vi var 25 team som forcerade sand, berg och djungel med våra bilar..
Vår blogg tar dig med hela resan - från ett kallt garagegolv i februari 2008 till en varm västafrikansk vind i november samma år. Följ med!

Ett gott syfte
Som deltagare i Touareg trail ombads vi stödja en hjälporganisation. Vi har lämnat vårt bidrag till Röda Korset i Benin och Trees for Travel i Mali!

Tack till alla som sponsrat!




2008-10-28

Massage och mysiga människor

Albins arm gör ont - ofta och tydligt. Grimagerna varierar och han gör dem när han tror att jag inte ser. Bengt Gustavsson kan göra underverk med kroppar, och själar därtill. Själv har jag förmånen att ha date med honom en gång i månaden. Något jag delar med flera av mina arbetskamrater.

900 mil utan servo kan fresta på en liten muskel som är utarbetad och vill vila. Min res-present till Albin blev en specialmassage med inriktning på välmående och med fokus på den ömhetstörstande muskeln.


Bengt är en fiffig person. Han inbjöd mig till sista kvarten av massagen och nu har jag all kunskap som kan behövas. När mörkret sänker sig över bivacken och Albin grimagerar behövs mina healande händer. Jag skall trycka och klämma på två olika punkter, gärna ofta och med positiva tankar.

Efter en timma hos Bengt blir man "mosig" och Albin är inget undantag. Han hade ett fånigt leende kring läpparna och lämnade britsen med ett innerligt tack till Bengt och till mig. Jag hade som sagt lovat bjuda. Ibland har man mer tur än man förtjänar. Bengt ville vara med och sponsra och Albins muskel fick behandling utan kostnad. Pengarna använder vi i något av våra två välgörenhetsprojekt, vilket får vi se - Tack Bengt!

För några veckor sedan fick Albin besök i verkstaden. Robert Högdahl, en god och glad vän från förr och nu, dök upp och lämnade 50 Euro till Albin och Team Gould. Även dessa pengar använder vi i något av projekten. Vi tackar och lovar att berätta var pengarna hamnar.


//Albin och Pia


Inga kommentarer: